Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno -komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania.
Laboratoria Przyszłości
Sprzęt zakupiony w ramach programu LP:
Drukarka 3 D wraz z akcesoriami
Lutownica/Stacja lutownicza
Statyw z akcesoriami
Mikroskop z akcesoriami
Oświetlenie do realizacji nagrań
Mikrofon kierunkowy z akcesoriami
Gimbal
Aparat fotograficzny
Przewodowy pistolet do klejenia na gorąco z akcesoriami
Miernik uniwersalny
Stacja pogodowa z akcesoriami
Lupa
Greenscreen
Nagłośnienie
Klocki do konstrukcji z akcesoriami
Robot edukacyjny z akcesoriami
Mikroskop z akcesoriami
Skaner kompatybilny z mikroskopem
Wizualizer kompatybilny z mikroskopem
Teleskop z akcesoriami
Pracownia językowa Sensolab Multiplex
Zestaw edukacyjny Arduino
Maszyna elektrostatyczna
Tempery 6 kolorów
Elektroskop listwowy
Forbot- zestaw do uczenia kurs elektronik
Ława optyczna z wyposażeniem
Mistrz Steam
Elektromagnez
Laboratorium Smartbee Club
Wielkanocne Ortograficzne
Kodowanie
Ortografia trudna sprawa!
By ją dobrze opanować, trzeba się mocno nagimnastykować…Każdy czasem się
zastanawia ż czy rz w wyrazie wrzawa… W głowie trzeba mieć
ortograficzny ład i porządek, by wiedzieć, że w ortografii od danej reguły,
jest często wyjątek. Np. kto uje kreskuje, ten dostaje często dwóje.
Każdy wie, jak ważna i jednocześnie bardzo trudna jest
nauka ortografii. Żeby ułatwić i umilić naszym trzecioklasistom opanowanie trudności ortograficznych, w ramach
zabawy z wykorzystaniem sprzętu z Laboratorium Przyszłości przygotowaliśmy dla nich wilkanocne zadania ortograficzne, które
pomogły wzbogacić i usystematyzować ortograficzną wiedzę.
Podczas przedświątecznych zajęć
nasi uczniowie z wykorzystaniem tabletów uczyli się kodowania z inteligentnym pociągiem INTELINO. Pociąg wykorzystuje
najnowszą technologię w dziedzinie robotyki, dzięki czemu można sterować nim
zdalnie za pośrednictwem aplikacji. Uczniowie
zostali podzieleni na dwa zespoły, które odczytywały za pomocą aplikacji kody qr
pod którymi były ukryte zadania ortograficzne. Po rozszyfrowaniu wszystkich kodów
uczniowie odczytali hasło WIELKANOC. Uczniowie uczyli się programowania w zabawnej grze i wykorzystywali
nowoczesne technologie w praktyce a jednocześnie utrwalali zasady ortograficzne i przypominali tradycje wielkanocne.